مدیر امور آب و فاضلاب گناباد گفت: هزار میلیارد ریال برای اصلاح ۱۳ کیلومتر خط انتقال آب این شهرستان در سال جاری تخصیص یافت.
کد خبر: ۹۵۸۵۶۸۹
|
۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۳

به گزارش خبرگزاری بسیج خراسان رضوی از گناباد، مجید اکرادی اظهار کرد: از مجموع ۱۲۰ کیلومتر خط انتقال آب گناباد ۱۳ کیلومتر آن فرسوده است و به همین دلیل سالانه اتفاق‌های زیادی در این مسیر رخ می‌داد.

 وی افزود: با تخصیص اعتبار یک هزار میلیارد ریال اصلاح این خط انتقال به‌عنوان پرحادثه‌ترین نقطه خط انتقال آب گناباد، از گیسور تا مخزن آب تیزاب واقع در بخش مرکزی این شهرستان در دستور کار قرار گرفت.

 مدیر امور آب و فاضلاب گناباد تصریح کرد: اصلاح ۱۳ کیلومتر نقاط پرحادثه و اتفاق خط انتقال آب این شهرستان از ۴۰ روز قبل آغاز شده و با پیشرفت فیزیکی ۳۰ درصدی در حال اجرا است.

 وی با ابراز امیدواری که اصلاح این بخش خط انتقال آب گناباد تا خردادماه سال آینده به اتمام برسد، بیان کرد: چهار کیلومتر از نقاط فرسوده و پرحادثه خط انتقال آب گناباد هم طی سال‌های گذشته انجام شده بود و با اصلاح ۱۳ کیلومتر باقی‌مانده شاهد کاهش بروز اتفاق در این خط انتقال هستیم.

 وقوع سالانه ۵۰ اتفاق به دلیل فرسودگی خط انتقال آب

 اکرادی اعلام کرد: خط انتقال آب گناباد به طول ۱۲۰ کیلومتر بعد از مشهد طولانی‌ترین خط انتقال آب در بین شهرستان‌های استان خراسان رضوی است و به دلیل فرسوده بودن بخش‌هایی از این خط انتقال آب سالانه حدود ۵۰ اتفاق در طول مسیر خط انتقال آب گناباد رخ می‌دهد.

 ۴۸ هزار مشترک تحت پوشش خدمات امور آب و فاضلاب گناباد قرار دارند و اکنون حدود ۱۰۰ درصد مناطق شهری و روستایی به جز ۱۰ روستای با جمعیت پایین، تحت پوشش خدمات آب و فاضلاب گناباد قرار دارند.

 آب موردنیاز مناطق شهری گناباد از ۲۲ حلقه چاه عمیق و آب شرب موردنیاز ۷۵ روستای تحت پوشش نیز از ۴۲ حلقه چاه عمیق، ۱۱ مجتمع آبرسانی و ۹۹ دستگاه منبع آب زمینی و هوایی تأمین می‌شود.

 همچنین آب و فاضلاب گناباد با دارابودن عمیق‌ترین چاه‌های آب شرب استان خراسان رضوی با عمق بیش از ۳۰۰ متر در شهر کاخک و بهره‌گیری از ۳۷ ایستگاه پمپاژ، وظیفه تأمین و توزیع آب شرب ۴۸ هزار مشترک چهار نقطه شهری گناباد، بیدخت، کاخک و روشناوند و ۷۵ روستا با جمعیت روستایی ۳۳ هزار نفر و ۵۴ هزار و ۵۰۰ نفر جمعیت شهری را عهده‌دار است.

 امور آب و فاضلاب گناباد دارای ۶۸۹ کیلومتر شبکه توزیع و ۵۰۸ کیلومتر نیز خط انتقال آب است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها